Köpvillkor

  1. Om LisaNilsson Leatherworks
  • Företaget har sitt säte i Haparanda. Företagets postadress är Övre Kukkola 51, 95391 Haparanda.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till
    info@lisanilssonleatherworks.se med ditt ärende och dina
    kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2.Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till
    din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,
    pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@lisanilssonleatherworks.se.
  • Din produkt som tillverkas på beställning, börjar tillverkas när betalning mottagits.

3. Produktpresentation

  • Vänligen notera att färgåtergivningen på produkterna kan variera, både då olika datorer och skärmar har olika inställningar vilket kan göra att färger uppfattas olika beroende på varifrån du besöker lisanilssonleatherworks.se
  • Vi strävar efter att alltid publicera den senaste och mest tillförlitliga informationen. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida. Om ni har frågor om en vara, tveka inte att kontakta oss på info@lisanilssonleatherworks.se
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 6-8 veckor för varor som tillverkas på beställning. 
  • OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har
    meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress:
    info@lisanilssonleatherworks.se.
  • Din produkt som tillverkas på beställning, börjar tillverkas när betalning mottagits.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från
    leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
    på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6.Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14
    dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som
    du har beställt.

6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till
    oss info@lisanilssonleatherworks.se. I ditt meddelande ska ditt namn,
    din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen
    gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid
    retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig
    förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av
    en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga
    värde vid använd eller skadad produkt.

6.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats
    (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se

här.

7.Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.
    Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer
    åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att
    kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till
    info@lisanilssonleatherworks.se där du anger ditt namn, din adress,
    e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en
    liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i
    enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för
    returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar
    sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande
    konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från
    Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

8.Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av
    omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa
    omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,
    myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på
    produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och
    andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats
    samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna
    återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan
    förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi
    försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som
    möjligt.

10.Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en
    webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
    Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en
    användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du
    besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika
    funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt
    nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens
    hemsida.

11.Personuppgifter

  • Genom att handla hos LisaNilsson Leatherworks accepterar du vår
    dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar
    om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än
    nödvändigt för att behandla din beställning.
    Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart
    utan rättslig grund.
  • LisaNilsson Leatherworks är ansvarig för behandlingen av
    personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter
    behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de
    tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för
    att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 11.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat
    till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,
    adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla
    dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller
    för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis
    bokföringslagen.
  • 11.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    11.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör.
    Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och
    telefonnummer.
    Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos
    betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet
    och för att skydda parterna mot bedrägeri.

    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish, bankgiro.

  • 11.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.
    Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.
    E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DB Schenker, DHL.
  • 11.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.
    Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 11.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 11.6 Rätt till rättelse

    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

  • 11.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
    Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om
    det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse
    (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 11.8 Ansvarig för dataskydd
    LisaNilsson Leatherworks är ansvarig för lagring och behandling av
    personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs
hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig
information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert
sätt.

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i
    villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på
    webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med
    order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med
    företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till
    Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land
    än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform
    för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.